Mayo | 2012 | Musicas a lo lejos

Archivo mensual: Mayo 2012

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In response to customer requests, Steinberg has developed the SLM 128, an unsupported VST 3 plug-in that provides European Broadcast Union (EBU) R 128-compliant loudness metering. The SLM 128 features an integrated metering scale and displays Momentary, Integrated and Short Term loudness levels. The plug-in is available free of charge for Cubase 6.5 and Nuendo 5.x users.

Key features:

EBU R 128-compliant loudness measurement
Momentary, Short Term and Integrated methods
True Peak and Range display
Classical metering
VST 3 plug-in (unsupported)

CS12M 1.67

Mastering Processor.

 

  • New Gui design.
  • Bypass.
  • Eq bypass.
  • In-output gain.
  • 12 graphic bands.
  • 4-bands quick eq.
  • 17 q-wide settings.
  • Eq Mix (dry~wet).
  • Punch & Body modes.
  • NY comp. (soft/hard) + Motown eq + Solo.
  • Magnetic tape saturator.
  • 40K Aero enhancer.
  • DeCard function.
  • Side low stabilisator.
  • Output Limiter + Peak/RMS + Link option.
 

  • 12 bands Spectrum Analyser.
  • Lopass/hipass filters.
  • Monoize function.
  • Clarity function (2 presets).
  • EQ 12-10-8-6 dB switch.
  • Invert output switch.
  • Led in/output meters with peak leds.
  • Peak indicators for bands.
  • Input headroom leds (green/red).
  • Digital clock.
  • Tooltips.
  • 22 presets.

IVOR is a two-oscillator subtractive synthesizer that features full-controller MIDI Pitch Microtuning using MTS (MIDI Tuning Standard), where any MIDI Note Number can be freely microtuned to any desired pitch across the MIDI range, thereby enabling musicians and composers to explore the vast expressive possibilities of composing music with alternative intonation systems.

IVOR is a microtonal sound-designer’s virtual analog synthesizer with a carefully designed ergonomic workflow for quickly creating powerful sounding and musical useful timbres.

IVOR excels at making categories of timbres that include bass, distortion, keys, pads, broken, weird, leads and other analog synthesis types of sounds.

IVOR is an educational tool for learning about subtractive sound synthesis and musical instrument intonation (aka microtuning and xenharmonics).

IVOR embodies a design philosophy of simplicity for microtonal music sound-design…

  • A ‘knob-less’ design featuring slider controls only, which enables intuitive direct control with a computer mouse.
  •  A dedicated control signal system mapped to the most important synthesis functions.
  • Settings are made by typing values into fields, dropdown lists, left-and-right arrows, switches and sliders.
  • Enables musicians to specify precise microtonal pitch-bend settings.
  • Features arbitrary microtonal oscillator transposition settings.
  • Velocity modulation of harmonics enables dynamically playing harmonics of the fundamental pitch.

Una guia explicada paso a paso, ilustrada con imagenes y enlaces a materiales usados en la construccion de mi Home Studio.

Algo sobre lo que tomar plena conciencia por la importancia y resultados a los que te puede llevar y que casi seguramente hasta el momento has sacrificado en favor de una nueva adquisicion no menos importante pero no tan indispensable como lo pueda ser una correcta acustica en tu local de trabajo.

construccion HomeStudio en pdf

 

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Voy a dar unas pautas que pueden ser interesantes en el momento que queramos grabar una pieza por pistas. Como esto de la música es muy personal y subjetivo, además de amplio, voy a restringir los consejos sólo para la grabación, dejando los procesos de mezcla, producción, master, etc., para otra ocasión si veo que este artículo tiene éxito.

Como siempre, no pretendo sentar cátedra, por eso se trata de sugerencias que a mi me funcionan y por eso quiero compartirlas; pero entiendo que puedan ser inútiles para otros cuyos métodos de trabajo difieran radicalmente de los míos.

En cualquier caso, espero que no acaben despistando a nadie.

Honrarás la fuente

El principio y el final de toda la música es el sonido. Es importante configurar los sonidos para que tengan un lugar definido en la mezcla, de lo contrario los trabajos del técnico de sonido y mastering serán complicados, pudiendo desvirtuar la idea original del músico. Una edición inteligente y previsora solucionará estos problemas.

Por otro lado también debe haber simpatía entre los diferentes sonidos de una canción o dejará de tener la coherencia necesaria para resultar atractiva al público. A fin de cuentas, una pieza consta de un permanente diálogo entre los sonidos: pregunta-respuesta, proposición-conclusión, etc.

Evitarás al oscuro pasajero

Es inevitable que el ruido se cuele en una grabación, pero está en nuestras manos minimizar este problema.

Hay quien se siente cómodo grabando con los volúmenes que considera serán los finales en la mezcla, pero esto puede llevar a que las pistas grabadas a bajo volumen incluyan una relación alta señal/ruido que afectará a la mezcla.

Lo normal es grabar a niveles altos, aunque la interpretación sea leve y sutil. La mezcla está para definir la presencia de cada sonido y no debe ser un problema que, durante la grabación, no tengamos la referencia final. En cualquier caso, un buen estudio debe tener una configuración de monitoraje preparada para tener una falsa premezcla sobre la que guiarnos durante la grabación. Y si no es posible esto, pues modificamos la mezcla real para integrar esa pista que sonará a menos volumen. No olvidemos guardar los datos de la… Sigue leyendo

Tenía la cuenta pendiente de poner imágenes a esta pieza clásica. Espero que estén a la altura.

Alpha-Ray is a three oscillator per voice, 10 voice polyphonic VA synthesizer. This instrument has an inbuilt poly overdrive. The VCF can switch from a ladder to a state variable mode. The main filter in connection with a 6 dB HP filter gives a BP-filter with adjustable bandwidth.

Alpha-Ray is usable for all kind of VA sounds and specially also for really heavy distortion lead Sounds. On board are four additional effects, overdrive, chorus, delay and reverb.

The Alpha-Ray 4free version is fully working except saving of the effect parameters is disabled.

Features:

  • Two main Oscillators and one Sub-Oscillator / 10 Voices polyphony.
  • Two main LFOs and one modulation LFO (pitch wheel), tempo host sync and phase sync.
  • Three Filter, a 6 dB HP, a 24 dB Ladder or a main 12 dB State Variable Filter. The 6dB Filter coupled to the main filter gives a BP filter.
  • OSC FM with OSC 1+2 and OSC Sync with OSC 1+2.
  • Polyphonic Overdrive for OSC 1, 2 and sub OSC.
  • Auto Portamento.
  • Aftertouch.
  • Manual in 4 languages, German, English, French, Italian.
  • MIDI Learn for the most important functions.

Additionally, unlocking A-R for only 4.95€ enables saving the effects settings per patch.

  • Two stage Overdrive.
  • Three stage Chorus.
  • Delay ‘x’ and ‘ normal mode, tempo sync to host.
  • Special Reverb, delay cluster, normal reverb, oil tank effect.

Minimalfabrik’s Deep Throat is a free Windows-only software synth.

Features:

  • Complex FM Synth (FM and SelfFM)
  • Modulator/Carrier Selector
  • Detuner
  • 2 FM Operators
  • 2 FM Envelopes
  • Amp Envelope
  • State Variable Filter
    (HighPass,LowPass,BandPass,BandReject,Peaking)
  • LFO (Sine,Saw,Triangle,Ramp,Square)
  • Preset Manager
  • Monophon / Polyphon Mode
  • Max. Polyphony 16 Voices
  • Portamento
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